یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


Mastercard و ارائه کارت اعتباری با کیپد لمسی و نمایشگر

 

این روزها کارت های اعتباری دیگر خیلی قدیمی شده‌اند و باید دستی به سر و روی شان کشیده شود. زمانی بود که تصور می‌شد با آمدن چیپ‌های RFID (تشخیص هویت از طریق فرکانس رادیویی) این کارت‌ها از رده خارج خواهند شد، ولی آن سیستم‌ ارزان نیست و انواع نگرانی‌های امنیتی پیرامونش وجود دارد؛ این را هکرها، محققین و گیک‌ها ثابت کرده‌اند!

حالا NFC (ارتباطات برد کوتاه) نظرها را به خود جلب کرده و اندروید و ویندوز فون هم پشت ماجرا هستند. همان طور که از اسمش پیدا است چیپ NFC باید نزدیک پایانه کاری باشد تا ارتباط برقرار شود و از آنجایی که چیپ از کل دستگاه موبایل جدا است حتی هکرها هم نخواهند توانست خللی در پرداخت ها ایجاد کنند.

با این همه رقیب، کارت های اعتباری بیچاره قرار است چه شوند؟ احتمالاً یک تغیر و تحول تکنولوژیک در آنها می‌تواند موثر بیفتد. چیزی شبیه DisplayCard که کمپانی MasterCard رو کرده. یک پیشرفت تکنولوژیک پیش بینی نشده در فرآیند پرداخت وجه. بانک استاندارد چارتر تعدادی مشتری را در اروپا و سنگاپور بر گزیده تا این کارت جدید را امتحان کنند؛ دکمه روشن/خاموش، نمایشگر LCD و کیپد لمسی در آن تعبیه شده‌اند.

DisplayCard دو تا یکی است یعنی در عین حال که یک کارت ATM است می‌تواند یک کارت اعتباری هم باشد. هر چند کارکرد کلی آن شبیه به کارت‌های اعتباری معمولی است ولی امکانات اضافه آن به کاربران امکان می‌دهد تا به عنوان مثال، رمزهای یک بار مصرف را با خود کارت ایجاد کنند و احتمالاً با آن موجودی حساب، امتیازهای کسب شده به واسطه خریدها و حتی مبادلات مالی اخیر را مشاهده کنند. چند روز پیش هم خبر از آمدن کارت اعتباری گوگل والت دادیم. گویا کارت‌های بانکی هم هر چند آرام، دارند تغییراتی را به خود می‌بینند.

منبع: نارنجی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 21 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 8:42 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User